czwartek, 13 sierpnia 2015

Półka i malowana ściana a' la tapeta

   Dzisiaj przedstawiam ostatnie elementy zmiany wystroju wiatrołapu na wsi w mini przedpokoik.
Jest to półka i ściana, z której jestem naprawdę dumna, zwłaszcza, że ją robiłam w naszych ostatnich polskich upałach. Razem wygląda to tak:


   A teraz po kolei. Najpierw była półka. Półka po dzieciach z ozdobnymi malinkami. Trzeba było ją wreszcie przemalować.



   Wybrałam farbę Country Grey Annie Sloan. Pomalowałam ją kilka razy, ostatnie warstwy grubo, aby powstała struktura. Następnie zawoskowłam średnio dokładnie i po wyschnięciu wosku, następnego dnia nałożyłam, szybko ścierając suchą ścierką, rozwodnioną farbę Old White.






      A teraz malowana ściana a' la tapeta. Skorzystałam z inspiracji z książki Annie Sloan pt: "Kolorowe pomysły na dekorację mebli i nie tylko ". Tym razem zabawa z szablonem w adamaszkowym wzorze. 
Fantastyczna zabawa, to po pierwsze. A po drugie to bardzo fajne, proste i stosunkowo tanie rozwiązanie w porównaniu do zakupu i położenia dobrej tapety. Szablon kosztował mnie ok. 25,00 zł, a farby wykorzystałam te co miałam, ale przy wielu kolorach są to małe ilości, więc po 100 ml wystarczy i jeszcze zostanie. Ja wybrałam pasujące do całości : Country Grey, French Linen, Greek Blue, granat uzyskany z połączenia Napoleonic Blue i Graphite Annie Sloan. Następnie przykładałam szablon w różnych miejscach i robiłam melanż kolorystyczny. Używałam wałka i korytka, ale też i tapowałam małym pędzelkiem. Mieszałam też kolory miedzy sobą uzyskując nowy odcień szarości czy niebieskiego.



  Wiatrołap-przedpokoik to bardzo małe pomieszczenie i trudno mi uchwycić całość bez obiektywu szerokokątnego, w każdym razie wygląda to mniej więcej tak.




Pozdrawiam,
Asia



4 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się malowana ściana. Wygląda bardzo pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne rozwiązanie, ale i tak ja jestem zdania że tapety mimo wszystko jest ładniejsza. Bardzo podoba mi się także tapeta w kwiaty i właśnie taką postanowiłam sobie wyłożyć u mnie w sypialni. Bardzo odpowiada mi to, że tapetowanie nie jest ciężkie i możemy to zrobić w dosłownie kilka chwil.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rzeczywiście jak tapetka, pomysłowe pomysłowe :) co prawda dla mnie za mocny wzór, ja bym tu lepiej jakiejś fototapety poszukała. Widok na morze albo na góry by mi pasował. Super są niektóre krajobrazy, mapy, zwierzami, zdjęcia kosmosu. W sumie wszystko można znaleźć.

    OdpowiedzUsuń